24 Ocak 2014 Cuma

Semizotlu Patates Salatası ve birkaç kitap önerisi...


Ayrıca bugün karne alacak olan kuzucuklarımı da tebrik ediyorum...Tatil'de bol bol dinlenin ve keyfinize bakın...Arada da bol bol kitap okumayı ihmal etmeyin ama :)) Ben kuzucuğuma kitap yetiştiremiyorum...Geçen hafta içinde aldığımız kitaplar da aşağıdakiler, okunmamış 2 tane kaldı :)Gerisi bitti :)


Yazar Christine Nöstlinger'in kitaplarıyla tanışmamız her zaman alışveriş yaptığımız kitapevimizdeki arkadaşın önerisiyle oldu...O 2 kitap önerdi, biz akabinde yazarın tüm kitaplarını aldık...Çocuk ve gençlik kitapları yazarı Christine Nöstlinger'in kitapları hakikaten çok akıcı, yalın ve eğlenceli bir dili var...Zor bir çocukluk geçiren yazarın kısa hayat hikayesi ve kitaplarına buradan göz atabilirsiniz...

Taa yazdan kalma bir tarifle devam edelim...Bu salata'yı birkaç kez yaptım ve tadan herkesin çok beğendiği bir salata oldu, ben mi? Bayıldım...Ben zaten içerisinde sarımsak ve hardal olan sos'la yapılan salatalara bayılırım...:)

Evet mevsim semizotu mevsimi değil ama bulunabiliyor, yok derseniz ki mevsiminde yaparım ben her şeyi, o zaman lütfen not edin bu salatayı ve mutlaka deneyin...Hatta şu anda semizotsuz deneyin, sosunun lezzeti yeter;) Yanılmıyorsam tarif Lezzet Dergisine ait...


Patatesli Semizotu Salatası

Malzemeler

1 demet semizotu
1 kg patates (Haşlamak için 1-2 yemek kaşığı sirke ve 1-2 tatlı kaşığı tuz)
4-5 adet taze soğan
1 adet irice etli kırmızı biber
4 yemek kaşığı mayonez
4 yemek kaşığı yoğurt
2 tatlı kaşığı hardal (Kühne orta acı)
1-2 diş sarımsak
haşhaş
tuz

Hazırlanışı

Patatesleri çatlamasın diye 1-2 tatlı kaşığı tuz sapsarı kalsın diye de 1-2 yemek kaşığı sirke ekleyerek haşlayalım...(Bu eklemelerle ilk kez kaynattım ve gerçekten ne çatladı ne de karardı, çok lezzetli oldu:)) Tavsiye ederim...Haşladıktan sonra soğuk sudan geçirip kabuklarını soyalım. Dilediğimiz büyüklükte keselim...Semizotlarını iyice yıkayıp, elinizle dilediğiniz boyda kopartın. Taze soğan ve arzu ederseniz kırmızı biberleri de kesip, bütün malzemeleri salata kasesine koyalım...Ayrı bir kapta mayonez, yoğurt, hardal ve dövülmüş sarımsağı karıştırıp salatanın üzerine döküp karıştıralım...En üste de haşhaş serpip servis yapalım....

Muhteşem güzelliklerle dopdolu geçen harika bir hafta sonu dilerim...

Sevgilerimle,
Züzü

1 yorum:

  1. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınızla değer kattığınız için teşekkürler...:)